Ok, do what I do!

Grrr... Det här är tredje gången jag får skriva om inlägget och jag är lite pissed... men här tänkte jag iallafall visa hur man spacklar remsor bara för att... jag tycker det är kul. Något som inte var så kul var däremot att jag fick vänta på bussen en hel jävla timme förut. Det var kallt. Jag darrade i en timme efteråt.

Klicka på bilderna så syns de bättre...

Steg 1: Spackla över den fasade delen där två gipsskivor möts


 Steg 2: Hela skåran plus fasen ska vara överspacklade så det inte finns någon ojämnhet kvar


 Steg 3: Sätt remsan rakt över skåran, pappersremsan har en "vikning" (vikning, inte viking) i mitten som man passar in efter skåran...


 Steg 4: Kapa remsan medan du fortfarande når... Det är nämligen inte kul när den dras bort av sig själv pga tyngden från den hopnystade delen...


 Steg 5: Släta med spackeln. Se till så att det inte blir någon bubbla, för då börjar du gapa och skrika och kasta spackeln i golvet och sen får du börja om igen (eller är det bara jag som gör så? Hm.) 


 Steg 6: Dåså. Spackla över remsan. Försök få täckning så gott det går.


 Steg 7: Nåja, kanske inte så mycket täckning... Släta ut här.


 Steg färdigt! Helnajs va? Puh, då är det bara resten av taket kvar...


Det är sååå högt i tak. (bilden är suddig eftersom jag darrar...)


 Bättre bild. Hög ställning. Mycket högt i tak. Mycket liten Carro.


 Suck. Vi har ju pratat om det här... INGA BUBBLOR!!!






           
                        Långt... ner... till.... golvet. :O Jag darrar av skräck. Det syns.
                                        Men jag kan flyga. Jag är... inte rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0