The Only Guide You Will Need In Life


Carros bästa tips till blivande målarbrudar....
 
1. Lägg ingen tid på att sminka dig. Fem minuters takmålning och ditt "konstverk" liknar mest en prickig musmatta. (kan vara bra för att hålla kåta målargubbar på avstånd, dessvärre kan dock även yngre exemplar skrämmas bort. Ok, sminka dig, men inte hårt!) 

2. Detsamma gäller håret. Du behöver aldrig, någonsin mer färga håret på salong! Det får du nämligen gratis på jobbet OCH i valfri kulör. Såväl blått som babygrön, till pissgult och neonlila.

Oj, jag tror mitt ris är färdigt. (ja, jag har faktiskt KOKAT det) Vänta...

Ehm... Så.

3. Detsamma gäller även manikyr.Varken fransk, tibetansk eller ens marockansk (om det nu finns) nagelstyling är att tänka på. Faktum är att du nog inte behöver ha några naglar alls, eftersom de blir förstörda i vilket fall som helst. Tro mig, jag vet.

4. Öva på att hålla dig hela dagar.  Det är nämligen inte alla ställen som erbjuder något så fint som en toalett.

5. Öva på att gå hungrig hela dagar. Det är nämligen inte alla ställen som tillhandahåller så exklusiva saker som ström, mikro eller mat. För naturligtvis glömmer du maten hemma i fyra fall av fem. Du är ju nämligen så hjärnskadad av alla färgångor och kåta gubbjävlar på jobbet.

6. Det får oss att glida in på det här med vårdat språk. Glöm det vårdade språket hemma, tillsammans med mammas kyckling aladåb specialé. Ord som fitta, kuk och verkar/snickar/tapetjävel ligger snart lika fint på tungan som "va", "vadå" och, "jaha".

7. Öva extra mycket på att hinna i tid till bussen, det säger jag bara! Mitt rekord är 3 minuter från det att jag vaknat till bussen går. 2 gånger. Klå det om ni kan. 


Oj, just ja. Riset.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha rolig du är Carro. Men en väldigt bra lista =) måste jag säga :P

hehe =) Älskar och läsa din blogg =) Glöm inte min =)

2009-01-15 @ 00:03:11
URL: http://sandra-omsandrasliv.blogspot.com/
Postat av: ladydivine

Aldrig kuss. =)

2009-01-15 @ 01:13:50
Postat av: Stefan Hellqvist

hahaaha okej ... ingen manikyr vid nästa paintjob ... got it ;D

2009-01-15 @ 01:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0