Beautiful girls have it all

Diva och... Adrian

                                                                                                                           Diva och... Adrian.



Jag är lite allmänt deprimerad just nu...
Tänker väl inte gå in på detaljer då de flesta förmodligen tappat öronen redan på grund av mitt grandiösa tjat om det, men som vanligt handlar det om mitt allmänt struliga liv, som aldrig tycks ordna sig fullt och totalt. Men men, man kan väl säga att strulig människa, struligt liv :P
                                                                                         

Imorgon ska jag hälsa på mina arbetskamrater (snyft, mitt jobb!) och ta en fika. Hoppas dom har den där goda chokladbakelsen som jag drömt drömmar om efteråt :o Synd för mig kanske då de inte hade det senast på Wasa... jag borde kanske bara glömma och gå vidare :O
På fler än ett sätt?


 Sedan ska jag till arersförmedlingen med min goa kompis Sophie =) pinkordead.blogg.se Jag är lite rädd och ängslig över att behöva ta mig in på det läskiga stället. Jag har nämligen inte en jävla aning om vad dom vill ha av mig. Vet inte vad jag ska söka för bidrag eftersom alla säger olika saker. Tydligen skulle jag först inte kunna söka alfakassan eftersom Byggnads inte var medlemmar där (inte heller ett flertal andra kassor heller!) och när jag var på arbetsförmedlingen sa de bara att det enda som fanns att söka var försörjningsstöd.
 So far, so good.
Sen ringde Bibbi på firman runt jul och sa att hon pratat med A-kassan sagt att jag visst skulle kunna söka alfakassa eftersom jag jobbat i över ett halvår, och att det var konstigt att dom inte sagt något på arbetsförmedlingen. Jaha, tänker jag, det var som fan.

Tills idag, så Nathalie krossade drömmen om ekonomiskt oberoende (nåja, nästan iallafall) genom att tala om att jag måste vara 20 för att få söka alfakassa. Vilket jag lir i februari. Vilket innebär att jag förmodligen hinner få jobb igen innan kassan sparkar igång. Schysst jävla system va??!



Fatta att man blir deprimerad.





Sen ska jag till Oliver, (OlliPolli) som tydligen startat psykolog firma (hrm...) och han trodde att jag behöver en behandling "Terapi Deluxe" och jag var inte sen att hålla med honom om det. Killen är ju ett geni :O Och han är bevisligen tankeläsare också. Hoppas bara att han blir nöjd med en snusdosa som betalning...

Jag ska nog skaffa klippkort hos honom. 



OBS! Detta är ett ej offentligt meddelande...
Jag är heller inte helt på bar backe (ekonomiskt) uppenbarligen, för i dessa krisande tider ber folk en som tur var att ställa upp på, inte fullt så vita (ehrm...) jobb. (Schhhh!!!!)
Men detta är endast för överlevnad.




På söndag kommer en tjej och provrider min älskade Diva. Nej nej, alltså, hon ska bara kanske bli min medryttare =) kan vara skönt att få lite hjälp plus att det ger mig möjlighet att hantera min busiga unghäst också, vilket jag har haft svårt att hinna med innan.
Hur länge det nu håller, jag kanske blir ihjälsparkad under sadeltämjningen. Förmodligen.


Skulle fan inte vara så dumt just nu.

Kommentarer
Postat av: linni

haha, oliver har en succé på gång, och jag tror inte han är fullt medveten om det än!



fråga om priset är förhandlingsbart (vill ju inte gynna hans snusberoende direkt..)

puss!

2009-01-08 @ 21:34:47
Postat av: ladyDivine

haha, vad har jag för val? snus eller in natura det har vi ju pratat om du och jag linn :P Snusdosan e nog skonsammast mot både mig och honom ....

2009-01-08 @ 23:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0